Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2010 10:20 - Интервю: Силата на потребителите е огромна
Автор: denews Категория: Бизнес   
Прочетен: 544 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 23.08.2010 15:08


 Винаги има възможности за потребителите да пазаруват евтини и качествени текстилни облекла. Това твърди в интервю за германския канал NDR шефът на централата за защита на потребителите в Хамбург Гюнтер Хьорман.   NDR: Според критиците на дъмпинговите цени нашите намаления се заплащат от хора които  са принудени да водят окаян начин на живот. За хората с по-малко пари обаче дискаунтите и техните евтини стоки са добре дошли. Има ли все пак възможност да се купуват евтини стоки като в същото време се спазват някакви етични норми? Г.Х. Евтиният текстил често е ниско качество и неиздържа дълго време. Произведените по правилата стоки са на много по-висока цена и изкарват по-дълго време. Евтината продукция  означава реализирането на по-големи печалби. Който обаче има по-ниски доходи може да пазарува висококачествени стоки на изгодни цени от магазините за втора употреба. За хранителните продукти важи правилото по-добре по-скъпи отколкото обичайните храни. Формулата че евтиното е винаги по-лошо и че скъпото е винаги по-добро обаче е погрешна. Потребителите имат право за това да изискват продуктите независимо колко са евтини ,дали са легални и как са били произведени  те да отговарят на съответните правни норми. В общи линии важи следното: Който иска да пазарува евтино и качествено ,той трявба да сменя избора си на храни. Който яде повече сезонни плодове и зеленчуци за сметка на месото има нужда от ппо-малко пари може да се обърне към по-качествени стоки. NDR: Липсват ли точни указания в бранша или знаят ли потребителите на известните вериги магазини защо например един T-shirt струва само 1,99 евро?   Г.Х. Повечето потребители знаят или най-малкото разбират това. Въпреки това голяма част от тях едва ли предполагат при какви условия са произведени те. И ако централите на потребителите и църквата провеждат ежегодни кампании под наслова „Кампания за по-чисти дрехи” , от другата страна на бариерата са текстилните търговци с примамливите си реклами. Това е като да те убодат с игла. Е. динствено може да пуснем жалба срещу съдържаниието на някоя реклама  например на Lidl и той да се погрижи да спазва навсякъде по света коректни работни отношения. 

NDR: Как стоят нещата с електрониката. Има ли и тук алтернативи за потребителите? Някои части се произвеждат дори при условия противоречащи на всякакви нормални трудови норми . Дори и марки които са известни с високото качество на предлаганата от тях продукция. А за клиентите това също остава скрито.

 

Г.Х. ЕС подкрепя една интернет платформа makeITfair.org  ,която публикува условията на труд при всички доставчици на производителите на  фирмена електроника.След което лидерите в бранша като „Майкрософт” . С”они” , „Ейпъл” или „Филипс”  трябва да се съобразяват при производството на конзолни игри, MP3 плеъри или мобилни плеъри  най –малко със правилата на пазара на труда при китайските доставчици. За сега обаче потребителите не могат да са сигурни когато си копуват определени продукти от сферата на електрониката че те са произведени според правилата По –добре стоят нещата при обществените доставки, където все по-често се взема под внимание социалното състояние.

NDR: Как могат потребителите да разберат че дадена цена е прекалено ниска и това се дължи вероятно на катастрофалните условия на труд на работниците произвели определен продукт?

 

Г.Х. За съжаление това не може да се разбере толкова лесно. Стока като например някоя тениска за 1,99 евро само би могла да накара потребителите да се усъмнят за нейния произход. Но го има  и обратното ,ако дадена тениска е с цена 19,99 евро , то потребителите не биха могли да съдят от това дали тя е произведена според правилата .  

NDR: Каква е алтернативата ако неискаме да купим  дадена стока от дискаунтите? От другата страна са все пак работниците произвели  дадена  евтина стока, които са зависими от тази работа колкото и да е лоша тя или?

Г.Х. Бойкотът не е решение на нещата. Необходимо е повече прозрачност, натиск и наличието на достъпна информация. Обществен натиск върху търговците и е ако е необходимо жалби както в случая със Lidl. Прозрачност чрез официалните данни за социалното състояние. Това вече е задача на законодателя. И информация за потребителите, която да им дава възможност да вземат правилните решения.

 NDR: Повечето консултанти смятат че решението на потребителите да купят една или друга стока може да повлияе на производителите да спазват социалните и екологичните стандарти. Каква всъщност е мощта на потребителите?

Г.Х. Огромна. Това е дълъг процес. Това че компаниите вече реагират и дори често чуствително както в случая с напълно изчезналите биопродукти от складовете на някои вериги магазини. Потребителите могат да упражнят силата си и правото си на избор само при две условия.Първо държавата трябва да постави рамковите условия , а те от своя страна да бъдат информирани преди всичко с наличието на силни потребителски централи.

NDR: Важили и това в случаите със текстилните и хранителни вериги магазини.?

Г.Х. Да. Когато да речем публикуваме в интернет списъка на хранителните продукти ,работниците и търговците се принуждават да променят рецептите или означенията на продуктите.

NDR: Как биха могли потребителите да използват това за да обръщат внимание не само на собствения си джоб?

Г.Х. Чрез изясняване и информиране за съответния продукт и фирмата производител. Те обаче трябва да знаят че по-скъпото невинаги автоматично означава и по-добро качество. Имаме нужда от една  „втора ценова защита”, която да указва при какви социални и екологични условия е била произведена дадена стока. Тогава потребителите биха взели правилното решение. А коректните компании биха имали просперитет.  


/NDR.de



Тагове:   интервю,   Огромна,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: denews
Категория: Новини
Прочетен: 2132412
Постинги: 730
Коментари: 772
Гласове: 396
Спечели и ти от своя блог!
Архив